Näytetään tekstit, joissa on tunniste Food. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Food. Näytä kaikki tekstit

18.1.2016

Resepti - Kana kookoskastikkeessa


Luonnolisesti kun olen kotoota muuttanut pois on "joutunut" kokkailemaan paljon enemmän kuin mitä aikaisemmin. Onneksi olen alkanut pitämään siitä ja olen mielestäni myös ihan hyvä kokki. Tulinkin nytten jakaamaan teille yhden mun suosikki resepteistäni, nimittäin kana kookoskastikkeessa. Tää on oikeesti niin hyvää ja eikä tarvitse olla mikään mestarikokki jotta tämän osaisi tehdä!


Tarvitset:
- Hunaja marinoitua kanasuikaleita, 450g
- Purkillisen kookosmaitoa (tai kookoskermaa)
- Ruokakermaa, 1,5dl
- Wok-vihanneksia, 300g
- Curry maustetta
- Soijakastiketta
- Sitruunamehua
- Sweet & chili kastiketta


1. Paista kanasuikaleet kypsiksi


2. Lisää wok-vihannekset ja paista nekin.


3. Kaada kookosmaito pannulle. Älä pelästy kun huomaat ettei se olekkaan nestemäisessä muodossa, kyllä se siitä sulaa. Sen jälkeen lisää ruokakerma, joka tekee kastikkeesta vähän paksumman.


4. Seuraavaksi on aika ruveta maustamaan! Itse tykkään käyttää soijakastiketta, sitruunamehua, sweet & chili-kastiketta sekä currya. Yleensä lirauttelen niitä aina pikkuhilja, samalla kun maistelen kastiketta. Eli tässä mennään ihan oman maun mukaan!


5. Valmista on eli ei muuta kuin nauttimaan! Suosittelen tarjoamaan tätä esimerkiksi riisin tai spaghetin kera. 


Voisin alkaa jatkossa jakaamaan teille muitakin reseptejä jos vain löytyy kiinnostusta! Toivottavasti tykkäsitte tästä postauksesta ja niille jotka tätä kokeilevat toivotan maukkaita ruokailuhetkiä. ♥ 

Janica

13.10.2015

A weekend with the girls in Vaasa


Asu: 
Toppi: River Island | Housut & kaulakoru: Bikbok | Takki: H&M | Kengät: Andiamo |

Mulla on takanapäin aivan älyttömän ihana viikonloppu Vaasassa tyttöjen kanssa. Ystäväni Roxy ja Meeri ovat muuttaneet sinne opiskelemaan ja päätettiin Mirandan ja Karinin kanssa käydä vähän kyläilemässä. Ajomatka oli pitkä, mutta sujui onneksi ihan rattoisasti. Sielä ollessamme mm. juhlittiin, naurettiin, valokvailtiin ja pidettiin ihana brunssi. Viikonloppuun mahtui myös paljon naurua ja päättömiä hetkiä. :'-D

Olin ihan unohtanut miten hauskaa meillä on aina tuossa porukassa, kun voi olla niin rennosti ja oma itsensä. Tuli ihan tosi haikee fiilis kun oli aika lähteä takaisin kotiin.. Mutta vaikka asutaan nykyään niin kaukana toisistaan niin oon varma, että pysytään silti aina ystävinä. Love you girls 





Janica

21.8.2015

A summery weekend


Viime viikonloppu tuli vietettyä Turun saaristossa ja pääosin sellaisella saarella kuin Nötö, jossa meidän tuttavilla on mökki. Saari sijaitsi oikeesti tosi kaukana maankamaralta ja siellä ei edes ollut autoteitä, mutta se oli tosi söpö ja viihtyisä.

Sinne päästäkseen piti kulkuea kahdella eri laivalla ja ajaakkin jonkin verran, onneksi takastulo matkalla päästiin vähän nopeammin pikaveneellä.


En kyllä itse koskaan pystyisi esim. asumaan jossain tuollaisessa paikassa. Tykkään menosta ja hälinästä liikaa. :-D No mutta viikonloppu oli kuitenkin hyvin onnistunut ja kuulema säitten puolesta paras mitä siellä on koko kesänä ollut! Veneiltiin, uitiin, syötiin hyvää ruokaa ja sen sellaista. :-) Kaiken kaikkiaan oli jotenkin todella kesäinen ja ihana viikonloppu!

Janica

6.8.2015

Sunny beach

Niin sitä taas ollaan takaisin Suomessa aivan mielettömän upean viikon jälkeen, vaikka tuntuikin siltä kun oltaisiin oltu pidempään aikaan reissussa. Oltiin siis Mirandan kanssa Sunny beachilla, Bulgariassa vähän lomailemassa ja matka oli kyllä koko rahan arvoinen! Viikon aikana ehti tapahtua todella paljon kaikkea ja hienointa oli ne ihmiset joihin saatiin tutustua.



Yleensä kun olen matkoilla tykkään puuhastella kaikenlaista päivittäin enkä vain olla ja loikoilla. Tosin tällä kertaa ei kyllä ollut mikään aktiivi-loma kyseessä, mutta ei se ollenkaan haitannut! Syötiin hyvin, loikoiltiin altaalla ja rannalla, shoppailtiin, käytiin yksi päivä Bourgasissa, riehuttiin vesipuistossa ja yöt menikin sitten juhliessa.

Sunny beach oli aika seko paikka, mutta siihen hulluun meininkiin ja ihmisiin mä rakastuinkin :-D. Saatiin uusia ystäviä ja osasta tuli oikeasti läheisiäkin. Eniten vietettiin aikaa kolmen brittiläis jätkän kanssa joitten kanssa juhlittiin melkein joka yö ja päivisinkin vietetiin aikaa yhdessä. Justiinsa ne uudet ihmiset on musta aina parasta matkustelemisessa!


Nyt jälkeenpäin oon kyllä niin poikki ja tuntuu että joka paikkaan sattuu ku on heilunut niin paljon.. Mutta oli se sen arvoista! Saatiin myös mukavasti vähän väriä pintaan. :-)


Tulen vielä myöhemmin julkaisemaan teille videon reissusta josta saa vähän paremman kuvan ja fiiliksen meidän viikostamme. Olisitteko kans kiinnostuneita näkemään mun ostoksiani? Kertokaa myös mielellänne, että mitä pidätte kuvista! Onko ketään teistä koskaan käynyt Bulgariassa tai Sunny beachilla?


Janica