12.5.2014

Barcelona pt.1

Eilen tuli kotiuduttua ihanalta Barcenonan reissulta, missä oltiin viisi päivää Mirandan kanssa. Oli aivan ihana sponttaani irtiotto arjesta ja ai että tuli nautittua elämästä noitten parin päivän aikana! Säät suosi, tavattiin uusia ihmisiä, syötiin hyvää ruokaa ja saatiin paljon uusia muistoja ja kokemuksia. Joitaä mä nyt haluaisin teidänkin kanssanne jakaa! Tekstiä ja kuvia on ihan mukava määrä joten siihen kannattaa varautua..:-D

Lähdettiin päiväs aikaan keskiviikkona mikä oli mukavaa niin sai vähän nukkuakkin aamulla. Pakkasin vielä viime tinkaan viimeiset asiat mukaan ja sitten ei muuta kuin menoksi! Oli jännittävää matkustella ihan vain kahdestaan kaverin kanssa. Matka oli myös omilla rahoilla maksettu.

Lennettiin Frankfurtin kautta ja oltiin Barceloonassa vasta illalla. Loppujen lopuksi päästiin kuitenkin perille asti! :-) Yövyttiin matkan aikana tosi mukavassa ja trendikkäässä hostellissa joka oli siiskaiken kukkurakasi hyvällä sijainnilla. Tää oli myöskin meidän budjetillemme vähän sopivampi vaihtoehto. Ekana iltana ei kuitenkaan mitään sen kummempia tapahtunut koska oltiin kuitenkin sen verran väsyneitä kaikesta matkustelemisesta.

Torstaina kierreltii pääasiassa paikasta toiseen katsellen erillaisia nähtävyyksiä. Nähtiin ensimmäiseki Sagrada Familia, joka on siis kirkko joka ei ole vieläkään valmistunut monen sadan vuoden jälkeen. Se ei mielestämme ollut mikään sen erikoisempi rakennus ja ihmettelen että miksi juuri tuo kirkko on niin kuuluisa. Barceloonassa oli kyllä nimittäin paljon hienompiakin paikkoja!

Tämän jälkeen me suunnattiin Gaudi puistoon. Puisto oli ihan hemmetin iso ja todella nätti. Se sijaitsi kukkulalla ja voitte kuvitella miten upeat ne näköalat olivat Barcelonan kaupungista. Oli muuten hassua miten sinne pääsi rullaportailla, jotka olivat siis ihan ulkosalla. :-D

Seuraavaaksi käännettiin nokka kohti keskustaa (Catalunyaa) ja kuuluisaa La Rambla katua. Missä me myös sitten lounastettiin. Katu oli kyllä ihan kiva ja siitä tuli kyllä tepastettua läpi moneen otteeseen reissun aikana. Ihmisiäkin oli ihan kiitettävä määrä! Käveltiin kans vanhassa kaupungissa söpöillä pikku kaduilla, jolloin me ihan vahingossa satuttiin Barcelonan katedraalin kohdalle!

Illemmalla syötiin Ciutat Vellalla ihan kivassa ravintolassa. Nähtiin myös Catalunya yö aikaan ja ennen nukkumaan menoa käytiin vielä katsastamassa Torre Agbar. Eli siis sellainen pötkylän muotoinen pilvenpiirtäjä joka loisti eri väreissä :-D.

Tässä taitaa olla jo ihan tarpeeksi kuvia ja tekstiä yhdelle postaukselle.. Menenkin tästä jatkamaan kouluhommia joita on ihan mukavasti kertenyt poissaoloni aikan.. Koitan olla niin nopea kuin voin seuraavan postauksen kanssa!

Janica

1. Mullaki ollu suunnitelmissa lähtee kattelee Barcelonan kaupunkia, kun eräs ystävä asuu siellä. Näyttää kyllä upeelta paikalta! :) Olittekste kuinka kauan siellä?

1. Super upea se kyllä olikin! :) Oltiin 5 päivää!

2. Barcelona on sellainen paikka, jonne voisin lähteä vaikka samantien! Aivan ihania kuvia kyllä :)

1. Jepp mäkin lähtisin kyllä ihan heti takaisin jos vain voisin :D Kiitos!

3. Vau, siis vau! Barcelonaan lähtöä olen unelmoinut jo pitkään ja se on myös poikaystäväni haave - jonakin päivänä me sinne vielä menemme! Upeita kuvia ja matkakuume kyllä kasvoi samoiten vähän lisää niden kuvien vuoksi:D
    ♥ http://myunstoppablelifestyle.blogspot.fi/

1. Kiitos :) Ihan varmasti teidänkin reissu toteutuu jonain päivä!

4. omg… love it <3 :) ni verkar ha haft en helt superawesome resa :)!!!